Moj profil
Moja foto galerija
Išči po blogu
Pošlji komentar  Naroči se na objave – RSS vir

Petek, 2 maj 2008

Razvoj ideje v koncept in učenje 3d modeliranja

Kot interaktivni oblikovalec moraš obvladati zelo širok diapazon znanj. Na neki način si kot švicarski nož. Še več, ne le da si povprečen opazovalec, psiholog, sociolog, jezikoslovec, govorec, pevec, muzikant, plesalec, oblikovalec, ilustrator, načrtovalec, programer in elektronik … zaželeno je da si odličen v vseh teh disciplinah. Pa brez skrbi, če vam manjka katera od teh veščin in bi vseeno želeli postati interaktivni oblikovalci.

Po eni strani človeka, ki bi vrhunsko obvladal vse ni (ali ga vsaj jaz ne poznam)! Po drugi pa pregovor več znaš, več veljaš v našem fohu še kako drži. In ker se pogosto ukvarjamo z abstraktnimi rečmi, kot npr. razvoj ideje v koncept*, si pomagamo z različnimi orodji za materializacijo teh pojmov. Če že ne moremo svojega koncepta materializirati v obliki delujočega prototipa ga lahko npr. predstavimo v obliki 3d modela ali orišemo v kratkem predstavitvenem filmčku (ali obojem hkrati).

Ob misli na študij interaktivnih medijiev naj bo vaš moto slavni albanski pregovor: "Nihče se ne rodi z brki pod nosom." Če le imate voljo in kanček potenciala, se boste ostalega priučili. Orodje kot je 3d modeliranje ni nobena izjema. Ključno za učenje 3d softvera (à la Maya ipd.), po Henriku Malmgrenu Švedskem I., je, da se naučiš izgovoriti "wireframe" in "widget-bind" s pravim ameriškim naglasom.

Nato si za vzpodbudo ogledaš in analiziraš kup "uauuu" 3d risank:

No, in če imaš srečo, na koncu, ko obrneš cel internet, celo ostane še nekaj časa, da kaj ustvariš.

Pa še nekaj je fino pri učenju 3d-ja. Skoraj vsak problem lahko poguglaš in če veliki pisani ne pozna odgovora je tu še vedno rezervna rešitev v obliki zelo živahne e-skupnosti. Po internetu kroži mit o nekem "Jugoslovanu", ki odgovarja v polomljeni angleščini na vsa forumska vprašanja telebanov v realnem času. To pomeni približno v času, ki je potreben od trenutka, ko stisneš pošlji do trenutka, ko stisneš osveži stran. Sedaj pa hop v akcijo!


--
*To je precej dobra definicija posla interaktivnih oblikovalcev.
**Fotorealizem v 3d modeliranju se še vedno sooča s številnimi problemi (animacija las, človeške motorike itd.) a eno je jasno: glavni igralec v slednjem trailerju gotovo nima problema z identiteto. ;-)

Oznake: , ,